Головна » Статті » Методичні розробки |
УРОК ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
[size=16][size=14][size=16]Тема програми: Плиткові та лицювальні роботи
Тема уроку : «Облицювання вертикальних поверхонь керамічними глазурованими плитками»
Мета уроку : сформувати вміння та навички по лицюванню поверхонь керамічними глазурованими плитками,правильно організовувати робоче місце, вчити раціонально використовувати робочий час та будівельні матеріали, самостійно знаходити рішення та застосовувати знання на практиці у різних виробничих ситуаціях; розвивати логічне мислення та творчі здібності учнів; виховувати почуття відповідальності за якість своєї роботи, виховувати культуру праці, дбайливе ставлення до інструменту, обладнання, до суворого дотримання вимог охорони праці, формувати вміння працювати у колективі. Методична мета :застосування інноваційних форм роботи на уроці, як засіб підвищення навчальних досягнень учнів. Дидактичне забезпечення уроку : макети плиткового облицювання, зразки клейових сумішей, слайди презентації уроку, навчальний фільм, картки-завдання до самостійної роботи, технологічні карти. Тип уроку : формування професійних умінь та навичок. Вид уроку: урок з елементами рольової гри Методи навчання, що використовуються на уроці : * словесні (фронтальне усне опитування, бесіда, розповідь); * наочні ( слайди презентації, макети, фрагменти навчального фільму); * практичні ( самостійна робота під час уроку, відпрацювання прийомів виконання робіт з приготування клейових сумішей, сортування плитки, різання плитки, приклеювання плитки до поверхні)). До урочна підготовка : дати завдання учневі в групі підготувати інформацію по історії виникнення плитки. Матеріально – технічне оснащення уроку (: • Рівень будівельний – 15 шт. • Лопатка - плиточника-15 шт. • Віник - 5шт. • Щітка макловиця - 15 шт. • Висок – 4шт • Відро місткістю 5л..- 15шт. • Плиткоріз- 2шт • Низькообертова дриль- 2шт • Плитка керамічна глазурована – 8м2 • Клейова суміш Ферозіт 100- 50кг • Шпателі зубчасті – 15шт • Шпатель металевий малий 6см – 15 шт Технічне оснащення: • комп'ютер; • мультимедійний проектор. Хід уроку. I. Організаційна частина – 5 хв. 1.1. Перевірка учнів за списком. 1.2. Перевірка наявності спецодягу. II. Вступний інструктаж – 45 хв. Майстер: На сьогоднішньому уроці у нас присутні гості, давайте привітаємо їх. Спочатку я зберу ваші тестові домашні завдання, я їх перевірю потім. 2.1 Повідомлення теми уроку 2.2 Створення мотиваційної бази уроку Слово майстра: Ви любите свою професію? Звичайно, ми всі любимо, якщо вибрали таку тяжку, але цікаву професію. Мабуть, я не помилюся, якщо скажу, що кожній господині хочеться, щоб її кухня виглядала по особливому – відрізнялася від інших кухонь, була затишною і зручною Ось таку кухню ми сьогодні постараємося зробити трішечки затишнішою. Я вас запрошую на ділову гру по темі: «Облицювання стін керамічними глазурованими плитками» В цій чудовій грі ви згадаєте, чому навчилися на уроках теоретичного і виробничого навчання. Мудра людина Адольф Фрідріх Дістверг сказав: «Зі знаннями повинне бути обов’язково зв’язане… Сумне явище, коли голова учня наповнена більшою чи меншою кількістю знань, але він не навчився їх застосовувати, та що про нього приходиться сказати, що він дещо знає, але нічого не вміє Запрошую вас активно працювати і отримувати знання. Думаю, що ми плідно попрацюємо і впораємося з поставленими задачами. До уроку всі готові? Сьогодні на уроці ми повинні навчитися облицьовувати стіни керамічними глазурованими плитками з використанням клейової суміші Ферозіт 100, а для цього ми повинні знати і дотримуватися вимог охорони праці і технологію облицювання поверхонь А наша гра допоможе засвоїти матеріал по темі сьогоднішнього уроку. Ознайомлення з правилами гри Я сьогодні на уроці буду виступати в ролі виконроба-новачка, ви повинні будете мені допомагати. Також у нас буде вимоглива господиня. Від ваших відповідей їй буде залежати, довіряти нашій бригаді роботу по облицюванню стін чи ні. 2.3 Повторення раніше вивченого матеріалу. Фронтальне опитування. Підкажіть мені будь-ласка , які інструменти та пристосування використовуються для лицювальних робіт? За правильну відповідь ви отримуєте жетон.( на екрані висвітлюються інструменти та пристосування, учні їх називають рівень, низько обертова дриль плитко різ, кусачки, шпатель, зубчастий шпатель, ємкості) З інструментами ми розібралися, а тепер перевіримо, як ви знаєте матеріал по темі «Підготовка поверхонь під облицювання керамічними глазурованими плитками». ( Демонструються слайди з тестовими завданнями, учні вибирають правильний варіант) Наступна гра – «Поле чудес», та в нашій грі не потрібно відгадувати букви, вони вже написані, її їх дуже багато. Серед цих букв найдіть слова, які відносяться до вашої професії. Назвіть ці слова, а потім поясніть їх значення. (Демонструється слайд з термінами, учні вибирають потрібні, і поясніють значення даних слів) Прийшла господиня цієї кухні. Зараз ви будете спілкуватися з дуже вимогливою господинею. Нагадую вам, що від ваших відповідей залежить, довірить вона нам цю роботу чи ні.. Давайте поговоримо з нею, взнаємо які вимоги вона перед нами ставить і чи зможемо ми їх виконати? Я, як виконроб, буду за вами спостерігати. Будьте активні!. За кожну правильну відповідь ви отримаєте жетон. Це буде ваш КТУ (коефіцієнт трудової участі). В кінці уроку підрахуємо кількість жетонів, і ви отримаєте відповідні оцінки. Готові? Почали … Господиня: - «Мені потрібна кухня затишна і комфортна, я просила принести вас зразки зарання підібраної плитки. Принесли»? (Учні показують закуплену плитку і пояснюють чому вони вибрали саме таку. Демонструються слайди із зразками облицьованих плиткою стін) - «А скільки плитки ви закупили»? Ми закупили 2 ящики плитки, тобто 48 шт. А розрахунок ми робили за допомогою програми MS Excel - «Невже. Щоб облицювати таку невелику площу, потрібно така кількість плитки»? (проблеммне питання) (Учні пояснюють як робили розрахунки) - «А чому ви вибрали саме такий колір»? (проблемне питання) - «Які страшні і непідготовлені стіни, а ви хочете класти на них плитку? (Учень пояснює, як вони будуть підготовлювати поверхню і які матеріали будуть використовувати) - «А чому ви, як раніше не клеїте плитку за допомогою цементного розчину, а хочете використовувати якийсь клей?» (Учні пояснюють переваги використання клейових сумішей) - «А як приготувати цей клей»? - «А якщо електрика недоступна»? -« А якщо треба половинки плитки, як ви її отримаєте»? - «У мене нема плиткоріза, а якщо ванну я захочу сама облицювати, як мені поступати в даному випадку»? (учні дають відповіді на кожне питання) -« А ви вмієте клеїти плитку»? Мастер в/н: -«А ось клеїти плитки або вірніше сказати, облицьовувати стіни ними ми будемо разом з вами». -«Але спочатку розберемося які помилки і промахи були допущені вами під час спілкування з господинею. А ось мої роботи, подивіться» (показуються фотографії готових робіт на слайдах). Господиня -«Я випадково почула у вашій розмові такі слова як: «врозбіжку», «по діагоналі», «шов у шов», «шахматка» Що це? Ви вирішили влаштувати спортивні змагання? (Учні пояснюють значення даних термінів) Майстер в/н: - «Я продемонструю на екрані різні способи облицювання стін плитками, а ви повинні назвати правильно цей спосіб, щоб заспокоїти господиню і заодно запропонуйте їй спосіб, який найбільше підходить для її кухні. Майстер в/н: - «Господиня задоволена вашими відповідями, а я хочу запитати Ярослава, чи виконав він домашнє завдання? Він повине був взнати історію виникнення плитки ».(учень зачитує коротенький реферат) Майстерв/н: - «Я виконроб-новачок, підкажіть мені , будь-ласка, що мені необхідно зробити перед початком роботи»?(учні дають відповідь – провести інструктаж з охорони праці) - «Як на зло, я забув окуляри, тому прошу кого-небудь з вас зачитати інструкцію з охорони праці для лицювальника плиточника (учень читає інструкцію) 2.4 Пояснення нового матеріалу Розглянемо послідовність лицювання стін керамічними глазурованими плитками. Перед вами технологічна карта, яка допоможе вам виконувати практичні роботи. Але спочатку давайте переглянемо коротенький відеофільм, про послідовність лицювання плитки. Після перегляду фільму майстер демонструє послідовність і технологію укладання плитки на стіну. Майстер в/н: - «А зараз ви почергово попробуєте укладати плитку. Інші дивляться і вчаться. Не бійтеся помилок, зараз для вас це тільки навчання». - «Народне прислів’я говорить: «Не помиляється той, хто нічого не робить» і «На помилках вчаться»». IIІ. Поточний інструктаж o Видача завдань учням для самостійної роботи. o Розташування учнів по робочих місцях. o Перевірка організації робочих місць учнів. o Цільовий обхід майстром робочих місць учнів з метою правильності виконання прийомів. o Перевірка самоконтролю виконуваної учнями роботи і своєчасне виправлення дефектів. o Коректування, рекомендації і попередження при виконанні завдань учнями. o Прийом виконаних робіт. o Контроль і перевірка якості за допомогою вимірювальних інструментів. Обхід учнів на робочих місцях: 1-й цільовий обхід робочих місць (перевірити організація робочих місць, їх забезпечення, дотримання т/б); 2-й цільовий обхід робочих місць (перевірити вірність виконання трудових прийомів і дій); 3-й цільовий обхід (перевірити дотримання технологічного процесу, здійснення самоконтролю); 4-й цільовий обхід робочих місць (перевірити здійснення безпечних прийомів праці, дотримання техніки безпеки на робочих місцях; виконання конкретних операцій). За дотриманням вимог техніки безпеки і пожежної безпеки слідкувати протягом всього уроку. IV Заключний інструктаж – 15 хвилин 1. Аналіз виконаних завдань учнів. 2. Аналіз помилок і способи їх усунення. 3. Виставляння оцінок учням. 4. Відзначити кращу роботу. 5. Прибирання робочих місць і інструменту. 6 Домашне завдання: До наступного уроку підготувати інформацію про технологію влаштування покриття підлоги різнокольоровими плитками при застосуванні традиційної технології. Майстер в/н Кортилісець В.В. | |
Переглядів: 2150 | |
Всього коментарів: 0 | |