Головна » Статті » Методичні розробки |
Скло, його види, різка скла
Торчинський професійний ліцей Методична розробка уроку на тему: Скло, його види, різка скла Підготував Викладач спецдисциплін Клімішин І.І. Методична розробка уроку технологія столярних робіт Скло, його види, різка скла Мета уроку: а) навчальна: сформувати в учнів основні відомості про скло, його види, інструменти для його різання та виробами зі скла; б) розвиваюча: розвинути і активізувати пізнавальну діяльність учнів при роботі зі склом; в) виховна: виховувати як відповідальність у процесі роботи, так і по її закінченню, бережне ставлення до інструменту. Матеріально-технічне забезпечення уроку: скло, склоріз, лінійки, шаблони та інструкційні карти, презентація. Методична мета: застосування комп’ютерних технологій як засобу підвищення ефективності знань учнів на уроках виробничого навчання. Тип уроку: Комбінований Хід уроку І. Організаційна частина
В ній знаходяться питання з вивченого матеріалу попередньої теми. Учні по черзі підходять до скриньки, дістають питання і дають відповіді. Якщо відповідь неповна, до роботи залучаються учні групи. (Додаток 1). Викладач.* - І так, ми добралися до дна скриньки, а там - скарб. Як ви думаєте, що там? Учні дають різні варіанти відповідей. Цей скарб – конверт, а в ньому - тема нашого уроку - «Скло, його види, різка скла». Повідомити тему уроку.(Слайд 1)
2 Виробництво скла Виробництво скла це складний процес, який вимагає професіоналізму. То ж переглянемо відеоролик по виробництву скла.(відеоролик додається) Для транспортування і зберігання скла застосовують дощаті ящики,контейнери,стелажі і піраміди. Будівельне скло складають у ящики кількістю від 6 до20 м2.На кожен ящик укладають ярлик в якому вказують сорт,кількість,розміри скла. Ящики з склом транспортують на спеціально обладнаних автомобілях у вертикальному положенні. (слайд №4) Зі скла можна виробити журнальний столик, дверні полотна, скляні східці, склопакети, двері зі склом. (слайди №5,6,7) Також скло застосовують у мозаїці при оформленні вітрин, оздобленні стін. (слайд №8) 3 Інструмент, обладнання для роботи зі склом. Для різання та обробки скла використовують інструмент скляра: для обламування скла використовують кусачки (рис.2,а) плоскогубці (рис.2,6). Прямокутність вирізаного скла провіряють кутником (рис.2,в). Для різки скла застосовують склорізи: склоріз роликовий (рис.2,г) із твердого сплаву приміняють для різки скла товщиною 1...4 мм. Склоріз алмазний (рис.2,д) використовують для різки скла товщиною до 10 мм. На ньому є паз для відламлювання скла. Склоріз універсальний (рис.2,е) служить для різки скла товщиною (слайд №9) Під час різання скла слід слідкувати за рухом руки. Склоріз потрібно притискати до лінійки, або шаблону, скло різати по розмітці, по лінії. Ламати скло слід рівномірним натиском, щоб запобігти ламанню скла за межами лінії розрізу.(слайд №10), Новинки технiки, технологiй передового досвiду Крім склорізів застосовують новітні інструменти та верстати для різки скла. Перегляд слайдів №11, 12. 4 Правила техніки безпеки при різанні скла: Для підвищення продуктивності праці та уникнення травм при роботі з склом слід раціонально організувати своє робоче місце. Перед початком роботи слід одягнути спец одяг, підготувати стіл він повинен бути обтягнутий волоком, рівним без перекосів. Підібрати необхідний інструмент, інструмент повинен бути справним і застосовуватись за призначенням, ручки інструменту повинні бути надійно закріплені з металевою основою. Транспортувати скло до місця роботи слід за допомогою спеціальних пристроїв та рукавиць. Під час різання скла скляр повинен працювати в нарукавниках, захисних окулярах. Принесене скло зі складу потрібно протирати ганчіркою а не рукою. Забороняється різати скло колінах у висячому положенні. При обламувані скла необхідно користуватись рукавицями, захисними окулярами респіратором обрізки та обламки скла необхідно збирати в ящик користуючись рукавицями. По закінченню роботи слід прибрати робоче місце: зібрати та очистити робочий інструмент,осколки скла зі стола та підлоги змести за допомогою щітки на металевий совок. Ящик з ламаним склом винести з майстерні. ІІІ Перевірка засвоєння учнями вивченого матеріалу . Виробничі ситуації
IV Підсумок уроку. Рефлексія. І ось уроку підійшов кінець. Хто працював, той молодець, Що сподобалось вам, поділіться, Що сумним було пожаліться Хто працював погано, хто примірно Оцініть себе, учні, мудро і вірно. Час урок наш кінчати, Домашнє завдання писати. VI Домашнє завдання – Кошман В І ст. 235 | |
Переглядів: 442 | |
Всього коментарів: 0 | |